сряда, 14 септември 2016 г.

Advices: Last year in high school ІІ #FallInspired

Здравейте,
Наближава първия учебен ден, на който аз няма да пристъпя отново в училищния двор и не за мен ще бие първият училищен звънец тази година. Миналата година по това време ви споделих в пост приготовленията за наближаващото училище, но за тази няма как да го направя. Проблемът е, че страшно ми се иска. Като се сетя колко забавно ми беше през целия процес ми дожалява. Все пак искам да го отбележа по някакъв начин и понеже доста неща изчетох по темата, реших днес да споделя с Вас няколко съвета или по-скоро заключения, до които стигнах относно бала и като цяло за последната година в гимназията...

  • На първо място, не можеш да контролираш времето. Последната година ще отлети толкова неусетно, че на 24 май сутринта ще се чудиш, къде отлетяха тези девет месеца. Ще си малко шашнат, непременно развълнуван и объркан.
  • Друго нещо е, че ако на самия ден ти е писано да вали ще си станеш вир вода. И дъждобран да си сложиш, все ще се намери някой да скочи в локва или да си изсипе чадъра отгоре ти. Така, че усмихни се на капчиците дъжд и, ако роклята ти е дълга не я оставяй да се влачи ...
  •  Изключително много се радвам, че сама си правих грим и прическа. Половината от момичетата на моя бал бяха с развалени прически след около час, заради влажното време...Реших да не се доверявам на гримьор, защото разбирам долу-горе от декоративна козметика и се направих точно така, както ми се искаше. Лично за себе си смятам, че така и така ще инвестирам известна сума пари, по-добре да е за нещо, което ще ползвам приблизително година, а не следващите 8 часа...
  • Друго относно бала е... Всички ми повтаряха как трябва да си нося резервни обувки, защото щели да ме заболят краката... Ами хора просто си намерете удобни обувки... Моите единадесет сантиметрови сандали определено не бяха сред най-високите, но и не това е била целта ми. Съвсем спокойно си прекарах с тях около 12 часа и ми беше супер удобно...
  • Относно здравото учене последната година, с което всички учители ви плашат... Ами, не е необходимо. Не, че ви казвам да не учите, но ако обръщате внимание какво ви говорят в час, това е съвсем достатъчно да се справите с предметите, които не са сред приоритетите ви. И макар учителите да ви плашат, никой от тях не си е поставил за цел да ви затрудни. Полагайте усилия и се съсредоточете в предметите си за ДЗИ... Аз лично, специално по български, дори и това не направих... Изчерпах се с две матури в деня преди матурата и все пак се добрах до отлична оценка...
  • Университетите обаче са друго нещо... От година и половина насам се бях ориентирала към специалност и университет ... Покрай Нова година обаче си промених решението за университета, след това започнах да се колебая и за специалността, а  месец и половина/два преди началото на кампанията смених и нея. Съвета ми е премисляйте добре и слушайте само себе си. От тук нататък решенията са ваши.
  • Друго нещо...Радвайте се на последната си година. Запомняйте онези малки мигове на разбирателство, смях и щастие. Съвсем скоро няма да сте обградени от познати лица и приятелски усмивки.
  • И на последно място, но не и по важност, не позволявайте на няколко спънки, да развалят бала ви. Обърнете им гръб и просто се забавлявайте...

    П.П.- този пост е първият от една поредица вдъхновена от есента. През тази и следващата седмица ще ви има още няколко такива на различни теми.

1 коментар:

  1. Тази година ще е последната ми в гимназията и определено съм доста притеснена, затова твоите съвети са повече от добре дошли и от голяма полза! Благодаря за страхотната публикация, очаквам следващите с нетърпение. ^_^

    ОтговорИзтриване