петък, 25 декември 2015 г.

Най-добрите книжни попадения на 2015 година

Весела Коледа! Пожелавам ви щастие и много хубави моменти. 
Ето, че и най-накрая дойде време за поста, чиято идея се зароди още края на лятото.
Тази година беше различна. Определено много силна от към книги, поне за мен. 
Трудно беше да реша, кои книги да включа в този списък. Всяка една, която е минала през ръцете ми, е оставила следа в мен, променила е отношението ми към нещо и ме е направила това, което съм сега. Възгледите и разбиранията ми, това което одобрявам или смятам за нередно. Може би ви звучи пресилено и клиширано, но е така. Всяка книга ни променя по някакъв начин, дори и незначителен. 
Наближава краят на 2015 година и аз вече съм надхвърлила годишното си предизвикателство в Goodreads. Сайт, който в началото на годината ми изглеждаше не дотам полезен и дори безсмислен. Сега това е едно от местата, които най-често посещавам и харесвам. 
Тук ще посоча няколко книги, които се отличиха от останалите през моята 2015 година.

Адски устройства на Касандра Клеър 
Няколко пъти съм споменавала, че не харесвам книгите на Касандра Клеър. Тази поредица прави изключение. Героите и са ми изключетелно симпатични и магични. Цялата поредица е такава, въвлича те в един вълшебен опасен свят, от който си готов да грабиш с пълни шепи. И си разочарован, когато стигнеш до края, но и щастлив, че си имал възможността да откриеш този приказен свят.

Създадена от дим и кост на Лейни Тейлър
История за пътуване между два различни свята, красиви по свой начин. История за невъзможната любов, за прошката, за вярата. Не съм си мислела, че ще харесам поредицата, но е факт, че първата книга доведе до следващата и т. н. Конкретно първата книга ми е любима, защото тогава действията не са толкова драстични, на живот и смърт... Там всичко е по-лежерно, красиво, подготвящо те за трудните решения, опасностите и мъката в следващите.

Огнената наследница на Сара Дж. Маас 
Цялата поредица е страхотна и ако някой все още не и е обърнал внимание, нека да го направи. Бързо! Конкретно тази книга ми е любимата, защото е различна от останалите. Тук се разкрива една друга Селена- Елин, наследницата, елфата. Смела, самоотвержена , бореща се с всички сили и най-вече самотна. Откриваме нови черти от характера и, опознаваме я по-добре. Обичам такива книги. Обичам Селена, Каол и Роуан.

Graffiti moon на Кат Кроули
Написана по много красив начин, тази книга те прехвърля в един малко по-хубав, малко по-забавен свят, изпълнен с творчество свят. Откъсва те от ежедневието и те запознава със симпатичните герои. Макар героите да имат своите житейски проблеми, намират утеха в своите хобита и успяват да са позитивни и вярващи в доброто. Докато я четях, ме изпълни с толкова много емоции, хубави емоции.

Разнищи ме на Тахере Мафи
Едва ли е странно, че виждате тази книга тук. Споменавала съм, че тя е любимата ми от цялата поредица именно заради израстването на Джулиет и корицата, може би. Тук вече виждаме и малко повече от Уорнър и Кенджи, които са едни от любимите ми герои. С всяка следваща страница тази книга се надхвърляше, разкриваше и развиваше.

Алена кралица на Виктория Айвярд
 Както няколко пъти съм казвала, макар и предсказуема, тази книга страшно много ми хареса и определено е едно от попаденията през 2015. Историята е разказана по много хубав и увлекателен начин  и съвсем неусетно се озоваваш на последната страница. Препоръчвам я на хората, които харесват Изборът на Кийра Кас.

Въглен в пепелта на Сабаа Тахир
Героите и светът са много добре изградени. Харесва ми това, че главните герои променят мисленето си и израстват. В книгата се преплитат предателства, интриги, стремежи за власт и несправедливост, дори има доза романтика и свръхестествено. Изключително интересна книга. Препоръчвам на читателите , харесали Дивергенти и Игрите на глада и Изборът.

Онова лято на Лорън Уилиг
Открих, че ми е много трудно да пиша за тази книга. От около две седмици влача ревюто и все още съм доникъде. Харесва ми преплитането на съдбите, различните гледни точки, разликата от 160 години. Интересно ми беше да проследя живота на предшественичката на Джулия, защото не много често посягам към исторически романи, въпреки, че ми харесват.  



Други книги, близки до сърцето ми са Ние, люжците на Е. Локхарт, Изборът на Кийра Кас, Целувка за Ана на Стефъни Пъркинс и Girl Online на Зоуи Съг.  

П.С. - за  повечето от книгите има ревютa, ако ви интересува, може да потърсите в архива.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...