сряда, 4 ноември 2015 г.

Ревю: Girl Online на Зоуи Съг

Издателство: Кръгозор 
Страници: 284
Рейтинг в Goodreads: 5/5, защото ми донесе щастие и моменти, изпълнени със усмивки.


 След мащабната рекламна кампания, която се организира около излизането на Girl online в България, реших да си изкажа мнението. Като изключим факта, че целият този шум ми се видя пресилен, книгата ми хареса. Сюжета не е много оригинален, дори бих казала, че е доста предвидим, но пък би допаднал на повечето хора. До някаква степен ми напомня на книгите на Стефани Пъркинс. 
 Girl online е една от онези леки и приятни книги, които покачват нивото на доброто настроение с всяка следваща страница. Пълно със сладки романтични, забавни и дори няколко излагащи моменти, това четиво ме накара да се усмихна не малко пъти и дори да се припозная в лицето на главната героиня, Пени. Мога да кажа, че това е една сладка любовна история. Сещате се от онези, в които единият от героите е пълна скръб в отношение на връзките, докато не среща "сродната си душа". На моменти това със сродната душа ми идваше преувеличено, но аз съм леко скептик в това отношение и най-вероятно проблема е в мен.
Но ако кажа само това, няма да е достатъчно, защото има още нещо. Сред сладостните моменти и проблемите съпътстващи всеки тинейджър се крие и още нещо. В тази книга едно момиче се бори с паникатаките си, едно момче разказва как се е съвзело след тежка загуба и до някаква степен става на въпрос и за тормоза сред връстниците. Не за физическия, а за психическия и как понякога трябва да махнеш някои хора от себе си, ако искаш да се чувстваш добре. 
Главната причина поради, която реших, че искам тази книга е, че главната героиня поддържа блог. Още от самото начало на книгата, Пени ми стана близка и аз с удоволствие четях постовете и за GirlOnline.

"Просто записвам мислите си, страховете си- такива неща. Има нещо облекчаващо в това да запишеш всичко на хартия."
 
Пени е петнадесетгодишно момиче от Брайтън. Тя създава анонимен блог, в който споделя нещата, които я интересуват- снимки, защото е любител фотограф, притесненията и относно приятелите, дори споделя за паникатаките си. Както казах вече по-горе, в Пени, много хора могат да открият себе си, както аз го направих. Тя е срамежлива, несигурна и често има проблеми с приятелите си. Също така доста често и се налага да изпада в неловки ситуации (както на не малко хора, в това число визирам и себе си).

"Всичко е в хората, не в мястото."
 
Дразнещото или поне при мен е думата Рокбожественярко, което ти вади очите още от корицата... Такава дума дори не съществува и ми изглежда не на място, освен на корицата и в самия текст. Като цяло иначе корицата е красива и свежа и ми напомня на лятото. Друго, което е неприятно )поне при мен е така) е, че ръбовете на корицата не са срязани както трябва и когато я получих от тук, от там стърчаха няколко не добре изрязани детайла, които се опитах да пооправя.

"Всеки път, щом постнете нещо онлайн, имате избор.
Може да е или нещо, което спомага за повдигането на нивата на щастие в света, или нещо, което ги смъква."

 Като цяло, макар да има не малко коментари описващи книгата като клише, аз останах очарована. Без значение дали в/блогърката е имала малка или голяма част в написването на книгата, Girl Online на Зоуи Съг е красива любовна история, пълна със забавни моменти, на които се смееш с глас, но и също така разглеждаща сериозни въпроси, караща те да поспреш малко и да се замислиш. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...